Brev:
Dagsrytme 6 måneder
21. april 2016
Alder:
6 mdr.
Dagsrytme 6 måneder
Hej Helen
Tak for en fantastisk brevkasse og bogen vedr. mad - den er guld værd.
Min Emma er blevet super dygtig til at sove om natten. Hun bliver puttet på eget værelse imellem 20-21, og sover derefter uafbrudt til kl. 06-07.
For et par uger siden vågnede hun kl05, fik mad, og sov efterfølgende til kl. 07.
Men jeg tænker, at den tidlige morgenflaske ikke er nødvendig og jeg derfor vil give hende havregrød når hun vågner? Vi har de sidste 14 dage spist lidt havregrød hver morgen, og hun elsker det. (Hun elsker skemad generelt)
1. spørgsmål: Kan jeg ikke bare give hende morgenmad/havregrøden, når hun vågner, og give hende en flaske, når hun skal puttes til formiddagslur?
Emmas rytme i øjeblikket:
Bliver puttet imellem 20-21, og får en flaske.
Vågner imellem 06-07. Får havregrød.
Bliver puttet til formiddagslur imellem 9-10 med flaske. Vågner efter 45-90 minutter.
Får mos, grød eller øllebrød til middag imellem 11.15-12.15 - afhænger lidt af, hvornår hun vågner fra formiddagsluren.
Bliver puttet igen imellem 12.30-13.15 (Er det nødvendigt, med en flaske her? Hun virker rigtig mæt efter middagsmaden, og vil faktisk bare sove..)
Vågner efter 45-90 minutter.
Får en flaske imellem 15.30-16.30 + lille smagsprøve på frugthavregrød.
Går powernap på 30 minutter imellem 17-18.
Får aftensmad imellem 17.45-18.45 - grøntsager m. smagsprøver af forskellig kogte kødboller.
Bliver puttet imellem 20-21 m. flaske.
2. spørgsmål: Er flasken efter middagsmaden nødvendig? Hun er mæt efter middagsmåltidet?
3. Hvor stor en mængde skal hun spise om eftermiddagen, og hvad kan jeg tilbyde hende der, udover frugtgrøden...
Emma er en stor pige på 9,5 kg. - 70 cm., er glad og smilende - og med på den værste.
Håber du kan vejlede mig lidt i dagsrytmen her :-)
Hilsen Julie